Vol. 12 No. 1 (2021): Enero - Diciembre
Enero - Diciembre

EDITORIAL

Cerapio Quintanilla Cóndor
I - II
IN MEMORY
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))

ARTICULOS

Marco Antonio Ticse Aucahuasi, Jesús Victoria Flores Salazar
1 - 7
Analysis of the mathematical productionof high school students: a view from the mathematical workspace
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Maria T Sanz, Emilia López-Iñesta
8 - 13
Performance of futureteachers on verbal "part of" problem
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Flor Isabel Carrillo Lara, Flor Isabel Carrillo Lara, Edwin Cristian Julian Trujillo
14 - 18
Ideal Mathematical Workspace of a University Professor with respect to the Derivative of a Real Function
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Jorge Luis Vivas Pachas, Jesús Victoria Flores Salazar
19 - 26
Exponential function: analysis of the mathematical work of humanities students
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Cesar Guillermo Rendón Mayorga
27 - 35
The story of the Limit to promote content knowledge in teachers
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Teodora Pinheiro Figueroa, Maritza Luna Valenzuela
36 - 44
Mathematics, Art and Technology in the context of the Theory of Didactic Situations
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Augusta Osorio Gonzales, Miluska Osorio
45 - 53
Process of strengthening basic education teachers in the theoretical and didactic knowledge of descriptive statistics and probability
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Miguel Ángel Rodríguez Mejía, Avenilde Romo Vázquez
54 - 61
Didactic proposal based on mathematical modeling for the multigrade classroom. The case of topography
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Elizabeth Advincula Clemente, Augusta Osorio Gonzales, Carina Saire Huamani
62 - 69
Didactic sequence for the creation of problem situations in data management
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Franklin Taipe Florez, Monica Rosaura Huamani Huanca, Delio Merma Saico, Belinda Caceres Mendigure, Prudencio Quispe Cantane
70 - 81
Assessment of the didactic suitability of a virtual education learning experience with novice university students: equations of curves in fruits
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Raúl Alfredo Supo Orihuela, Cecilia Rosa Gaita Iparraguirre
82 - 90
Evaluation of an educational proposal for thedevelopment of algebraic reasoning through the notion of linearity
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))
Percy Callinapa, Giovanna Gonzales, Eliana Inca, Angelica Ramos, Nancy Sacasqui
91 - 98
Application of competency strengthening workshops to solve data management problems
HTML (Español (España)) PDF (Español (España))

SUPLEMENTO: V Coloquio Binacional sobre la Enseñanza de las Matemáticas -Tumbes.

Ángel Gutiérrez
99 - 102
Design of e-books for distance learning for students with different mathematical abilities
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Maria José Ferreira da Silva
103 - 114
The construction of formulas: an articulation between geometry and algebra
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Ana Lucía Arias Balarezo, Jhon Lima Yarpaz, Jimmy Muela Pillajo
115 - 121
Fractals in the teaching-learning of the dynamic conception of the concept of limit of a sequence: a didactic proposal for students of the Bachillerato General Unificado (BGU)
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Freddy Alfredo Mera Vera
122 - 123
AFC, a proposal for teaching mathematics
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Franco Mariani Rivas, Avenilde Romo Vázquez
124 - 130
Fourier series in the motion of planets. A replication study
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Olimpia Castro, Sahara Doria, Rosa Lafosse, Humberto Benavides
131 - 137
Algebrization levels in student responses obtained in the census evaluations
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Maritza Luna Valenzuela, Elton John Barrantes Requejo, Marco Gregorio Solórzano Mamani
138 - 145
Creation of problems for the study of algebra and composition of functions using software
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Nancy Edith Saravia Molina, Verónica Neira Fernández, María Iris Flores Quesquén
146-152
Study of the quadratic function, involving parameters, with the support of GeoGebra
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Nélida Salomé Medina García
153 - 156
Limit of real functions with support of GeoGebra
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Alex Xavier Renjifo Salazar, Marhori Margit Vilca Alvarez
157 - 158
GeoGebra, Classroom, and self-correcting assessments in higher education
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Margarita Martínez Jara
159 - 161
Rehabilitation of mathematical thinking
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Vicenç Font, Adriana Breda, Eulalia Calle
162 - 167
Didactic appropriateness in mathematics teacher education
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Ana Lucía Arias Balarezo, Jimmy Muela Pillajo, Jhon Lima Yarpaz
168 - 172
Limit of a sequence with GeoGebra
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Percy Merino, Carlos Torres, Lilian Isidro, Wilson Díaz, Humberto Benavides
173 - 178
The creation of problems is a good opportunity to develop mathematical competence
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))
Elizabeth Advíncula Clemente, Nancy Saravia Molina
179 - 183
Solids by transversal sections using GeoGebra
PDF (Español (España)) HTML (Español (España))