Some reflections on the IOT in higher education
DOI:
https://doi.org/10.54943/revoec.v3i2.296Keywords:
IoT, education, learningAbstract
The integration of the Internet of Things (IoT) in higher education has generated important reflections. The IoT offers opportunities for interactive and personalized learning, enabling real-time data collection and the connection of smart devices. This enhances teaching and learning by providing individualized feedback and hands-on experiences. However, concerns arise in terms of privacy and security of student data.
Downloads
References
Dede, C. (2017). Internet of Things (IoT) in education: A transformative opportunity. International Journal of Research in Education and Science, 3(2), 297-300.
Gikas, J., & Grant, M. M. (2013). Mobile computing devices in education: Benefits, challenges, and recommendations for effective implementation. Journal of Educational Technology & Society, 16(3), 11-21.
Xiong, H., Zhang, S., & Vasilakos, A. V. (2018). IoT-based smart classroom: Concept, architecture and future directions. Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, 9(5), 1441-1454.
Published
How to Cite
-
Abstract165
-
PDF (Español (España))95
-
HTML (Español (España))6
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Nérida Uribe Ruiz, Braulio Melchor Acevedo, Walter Mayhua Matamoros
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Todos los artículos publicados en la Revista Oeconomicus UNH están protegidos por una una licencia Creative Commons Reconocimiento 4.0 Internacional.
Los autores conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de primera publicación, con el trabajo registrado con la Licencia de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo, y a la primera publicación en esta revista.
Los autores pueden realizar otros acuerdos contraactuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión publicada en esta revista, siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó en esta revista.
Los autores puede archivar en el repositorio de su institución:
El trabajo de investigación o tesis de grado del que deriva el artículo publicado.
La versión preimpresa: la versión previa a la revisión por pares.
La versión posterior a la impresión: versión final después de la revisión por pares.
La versión definitiva o versión final creada por el editor para su publicación.